13 Mayıs 2014 Salı

İTİRAZIM VAR - FİLM YORUMU

Onur Ünlü'nün 'Milli Cinayet Koleksiyonu' halkasının şimdilik son filmi olan İtirazım Var; camide işlenen bir cinayet ile polisin ilgilenmemesi üzere, imamın devreye girmesini konu anlatıyor.

''BU İMAM, BAŞKA İMAM''


Gençliğinde boks eğitimi almış, antropoloji dalında yüksek lisans yapmış, bağlama çalmayı bilen ve satranç oynayan bir imamdan söz ediyorum başka bir imam derken. Selman Bulut karakteri cidden zor bir rol olmuş. O rôlün hakkını vermek, tabiri yerindeyse ''her baba yiğidin harcı değildir''. Fakat, Serkan Keskin bu rôlün hakkını gerçekten çok iyi vermiş. Böyle muhteşem oyunculuğu sergileyeceğine zaten inanıyordum da...

Serdar Orçin'in oynadığı Avukat rôlünü de pas geçmeyeyim.. Adam filme öyle bir girdi ki, 'herhalde yan rol oyuncusu, bir daha görünmez' dediğim andan 25-30 dakika sonra çıktı sahnelerde. Replikleri o kadar gerçekçi, oyunculuğu o kadar sahici ki filmi yaşattı resmen.. Ayrıca, Selman Bulut'un kızı rôlünü oynayan Hazal Kaya'nın izlediğim ilk filmi oldu ve oyunculuğunu çok beğendim -yani bu film için öyle-.. Bir de oyuncular konusunda son olarak; Güler Ökten'e çok az sahne verildiğini düşünüyorum. Ben şahsen daha çok sahne bekliyordum..

''+15'LİK HİÇBİR ŞEY YOK''
 İlk vizyona '18+' ibaresi ile girdiğinde baya skandal olmuştu. -ben dahil- Leyla ile Mecnun hayranları twitterdan yoğun baskı yapmıştı ki bunun üzerine ünlü simalar da bu '18+ itirazına' destek olunca ceza '+15'ya indi. Aslında buna da şükür fakat +15'lik bir şey yok filmde.. Küfürler desek her filmde var, şiddet desen az biraz.. Bu filmin hakkı bana göre '+15' değildir. '7+/13A' ibaresine bile kimse itiraz etmezdi. En azından ben gişeyi etkilediğini düşünüyorum. Leyla İle Mecnun hayranlarının kitle bellidir '12-24' yaş arası, üzerini fazla bulamazsınız..

''Karamizah değil bu, Mizah!''

 Bazı film sitelerinde 'polisiye-komedi' yazınca insanın aklına normal olarak filmin 'karamizah' olduğu geliyor. Fakat karamizahta pek gülünmez, hani komik sahneler vardır da kahkaha attırmaz. Bu filmde gülmekten öldüğüm sahneler oldu. Yani birçok komedi(!) filminde bu kadar gülmemiştim diyebilirim. Ki zaten bu yüzden övüyoruz her seferinde Onur Ünlü'yü..

''Öldüren kişi baya şaşırttı''

Genelde 'polisiye roman' hem yazıp, hem de okuduğum için polisiye filmlerde öldüren kişinin kim olduğunu tahmin edebilirim. Bu sefer de tahmin ettim fakat tutmadı. Hem de 3 tane tahmin ettim, o kadar karmaşık bir filmdi. Ki sanırsam polisiye filmlerinde Onur Ünlü'nün kafasındaki sır da bu.. Detay isteyen bir mesele..

''Yunus Emre Şiiri renk katmış''


Pek tasavvufi şiirler okumayı sevmesem bile hem fragmanda, hem de filmde duyduğum için baya sevmeye başladım Yunus Emre'nin 'Aşıklara Din Ne Hacet' şiirini -isminden tam emin değilim-.. Hatta sadece iki mısrasını bile söylese filmde..

''Din u millet sorar isen, âşıklara din ne hacet.. Âşık kişi harab olur, aşık bilmez din diyanet..''

Kısacası; polisiye filmlerin pek sık görünmediği ülkemizde bu baya iyi oldu. 4 haftada 105 bin kişi tarafından izlenilmesini baya az karşıladım fakat umarım milletimiz bu filmi görür de, sinemaya gider ve bol gişe alır bu film..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder